ေဂါတမဘုရားပြဲ

>> Wednesday, October 29, 2008


အညာေဒသ ေခ်ာင္းျပင္က်ယ္ႀကီးမွာ တလနီးပါးၾကာေအာင္ က်င္းပတဲ့ ဘုရားပြဲတခုရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ေလးကို အလည္လာၾကတဲ့အခါ သီဟိုရ္ရွင္ဘုရားၿပီးရင္ ေဂါတမဘုရားကိုပါ ဆက္လက္ဘုရားဖူးသြားတတ္ၾကပါတယ္။ ေဂါတမဘုရားပြဲေတာ္ကို ဝါဆိုလမွာက်င္းပလို႔ ဝါဆိုပြဲလို႔လည္း ေခၚၾကတယ္။ ဝါဆိုပြဲေတာ္ႀကီးဟာ အနီးဝန္းက်င္ရြာေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ အသက္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ေမြးရပ္ေျမကိုစြန္႔ခြာၿပီး အလုပ္သြားလုပ္ေနၾကတဲ့ ရြာသူရြာသားေတြ၊ ဝန္ထမ္းဆိုင္ရာေတြ အလုပ္မ်ားတဲ့ၾကားက အိမ္ကို အေရာက္ျပန္လာၾကတဲ့ပြဲေတာ္ႀကီးျဖစ္လုိ႔ပါ။


ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕ရဲ႕ နယုန္ပြဲၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ စဥ္႔အိုးသည္၊ အဝတ္အစားသည္ေတြ၊ မုန္႔သည္ေတြဟာ ကားႀကီးကားငယ္အသြယ္သြယ္နဲ႔ ေဂါတမဘုရားေျခရင္း ေခ်ာင္းျပင္က်ယ္ႀကီးဆီ ေရႊးေျပာင္းၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ကေတာ့ အေဒၚေတြရွိတဲ့ရြာကို မေရာက္ျဖစ္ဘူးဆိုရင္ ဝါဆိုပြဲေတာ့ ေသခ်ာေပါက္သြားတာပါ။ အကိုေတြလာေခၚတဲ့အခါ ဂါဝန္ေလးတထည္ကို လြယ္အိမ္မွာထည့္ၿပီး လိုက္သြားတတ္တယ္။ ရြာက ကေလးေတြအတြက္ သၾကားလံုးထုပ္၊ အေဒၚတို႔အတြက္ လက္ဖက္ထုပ္နဲ႔ အသက္ႀကီးတဲ့ အဘြားအရြယ္ေတြအတြက္ေတာ့ သဇင္ဘီစကြတ္တို႔ကို လက္ေဆာင္ယူသြားရတယ္။ အေမတို႔မသြားျဖစ္တဲ့အခါ ကၽြန္မက လက္ေဆာင္ေတြပါတဲ့ ျခင္းေတာင္းေလးရယ္ လြယ္အိိတ္ေလးရယ္နဲ႔ လိုက္သြားရတတ္တယ္။ ရြာေရာက္လို႔ လြယ္အိတ္ခ်ရင္ “ဒို႔အိမ္မွာ လြယ္အိတ္မခ်ိတ္ရဘူးေနာ္” လို႔ အကိုေတြက စပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးဆို ငိုေတာ့တာ။ ေနာက္မွ သူတို႔ေတြ ျပန္ေခ်ာ့ၾကတာပါ။ သူတို႔ရြာေတြမွာ ဧည့္သည္က လြယ္အိတ္လာခ်ိတ္ရင္ လြယ္အိတ္မျဖဳတ္မခ်င္း အဲဒီအိမ္က ထမင္းေကၽြးထားရတဲ့ အေလ့ေလးရွိတယ္။ ညဖက္ေရာက္ရင္ ကေလးေတြနဲ႔ ဖုန္အလိမ္းလိမ္းေပေအာင္ ထုတ္ဆီးတိုးႀကတယ္။ အေဒၚက မနက္ပြဲသြားဖို႔ အိပ္ေတာ့လို႔ လိုက္ေခၚမွ ကေလးေတြကစားဝိုင္းသိမ္းေတာ့တာ။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ လူႀကီးအားလံုး အိပ္ႏွင့္ေနၿပီ။

ကၽြန္မတို႔က ဘႀကီးသိန္းလို႔ေခၚတဲ့ အေဒၚေယာက်္ားက ကားနဲ႔ခရီးထြက္ေနတာမ်ားပါတယ္။ အေဒၚနဲ႔တအိမ္ထဲေနေပမယ့္ စကားမေျပာၾကပါဘူး။ စကားသာမေျပာတာ ပြဲေတာ္ရက္ဆို ဘႀကီးကို အရက္၊ အျမည္းအစံုနဲ႔ လိုေလးေသးမရွိလုပ္ေပးတယ္။ ဘႀကီးကလည္း ဘုရင္တဆူလို အနားယူတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ဘႀကီးနားကပ္ၿပီး သူ႔အျမည္းေတြစားရတယ္။ ဝက္သားမီးႃမိႈက္ကို အိေနေအာင္ႏွပ္ထားတဲ့ ထမင္းပြဲကလည္း ဘႀကီးအတြက္အဆင္သင့္ပါ။ သူ႔ခါးပံုစကာထဲမွာ ပိုက္ဆံေတြကအမ်ားႀကီး။ အိတ္ေထာင္ႀကီးလည္း ေဖာင္းေနတတ္တယ္။ “ဘႀကီး“ လို႔ေခၚလိုက္ရင္ “ေဝး မုန္႔ဖိုးလား ေရာ့” လို႔ အၿမဲေပးတယ္။ ပြဲေတာ္သံုးဖို႔ဆိုၿပီး ဘႀကီးေပးတဲ့မုန္႔ဖိုးက အမ်ားႀကီးရေတာ့ သိပ္ခ်စ္တာ။ ဘႀကီးက ဝေတာ့ ေန႔ခင္းဖက္အိပ္တာကို ခလူး ခေလာနဲ႔ အိပ္ရင္ ကၽြန္မက တခြိခြိနဲ႔ အလိုလိုရယ္လို႔ အစ္မေတြက မ်က္လံုးျပဴးျပၾကတယ္။ သူတို႔က သူတို႔အေဖကို ေၾကာက္တာကိုး။ ဘုရားပြဲလာလည္ၾကတဲ့ ၿမိဳ႕က ဧည့္သည္ေတြနဲ႔ ရြာေလးက စည္ကားလွတယ္။ အေဒၚတို႔အိမ္ဆို အေပၚထပ္ေအာက္ထပ္ အျပည့္ပဲ။ ေစာင္ေတြတထပ္ႀကီးရွိေပမယ့္ လူမ်ားေတာ့ ဦးႏိုင္မွာ ေစာင္ရတာ။ ကၽြန္မလို ကစားမက္ေနရင္ ညက် ဘယ္နားသြားအိပ္ရမွန္းကို မသိ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မနက္ေစာေစာထရမွာဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ျမန္ျမန္အိပ္ေပ်ာ္သြားတာပါပဲ။

မနက္ (၂) နာရီေလာက္ဆို လူႀကီးေတြက ဆြမ္းထခ်က္ၾကၿပီ။ ရြာလယ္ဇရပ္မွာ ဒန္အိုးအႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ ဆြမ္း၊ ဟင္း စုၾကရတယ္။ လျပည့္ေန႔မွာ ဘုရားဆြမ္းသြားကပ္ၾကဖို႔ ရည္ရြယ္လုပ္တာပါ။ လျပည့္ေန႔ မနက္ (၄) နာရီဝန္းက်င္ဆိုရင္ေတာ့ ရြာေတာင္ပိုင္းမွာ ကားတစီး၊ ေျမာက္ပိုင္းမွာ ကားတစီးနဲ႔ လူေတြအံုးအံုးကၽြက္ကၽြက္ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ အပ်ိဳအရြယ္မိန္းကေလး ေယာက်ာ္းေလးေတြက စက္ဘီး၊ ဆိုင္ကယ္၊ ေျခလ်င္သြားၾကၿပီး အသက္ႀကီးတဲ့သူေတြနဲ႔ ကေလးေတြအတြက္ ကားကိုဦးစားေပးပါတယ္။ ကားႏွစ္စီးကလည္း “တီ တီ ပြမ္ ပြမ္” အၿပိဳင္တီး လူစုေနတာ။ ကားခမေပးရပါဘူး ရြာက ကားပိုင္ေတြ ေစတနာအေလ်ာက္ လိုက္ပို႔ၾကတာပါ။ ကားဟြန္းသံၾကားလိုက္ရင္ အက်ီၤလဲေနရာက ထေျပးခ်င္ေနေတာ့တာ။ ေနရာဦးခ်င္လုိ႔ေလ။ တကယ္ေတာ့ ေနရာဦးလည္း မရပါဘူး အားလံုးမတ္တတ္ရပ္လိုက္ရတာ မလုိ႔ေလ။ ကားေတြထြက္သြားၿပီဆို ရြာထဲမွာ အသက္အေတာ္ႀကီးတဲ့သူေတြပဲ ပြဲျပန္ေတြေမွ်ာ္က်န္ခဲ့ေတာ့တာေပါ့။ လမ္းခ်ိဳင့္ခြက္ရွိတဲ့ေနရာဆို “ဂ်ိမ္း ေဂ်ာင္း” နဲ႔ ကားႀကီးျမည္တဲ့အခါ “ေဝး ေဟး ေဟး” နဲ႔ ဆူညံသြားေအာင္ ေအာ္ၾကရတယ္။ တျခားရြာက လာတဲ့ ကားေတြနဲ႔ အၿပိဳင္လည္း ေမာင္းၾကတယ္။ ကၽြန္မအေဒၚတို႔ရြာေလးတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ဘုရားပတ္ဝန္းက်င္ေတြ အကုန္လာၾကတာပါ။

အသက္ေလးႀကီးလာတဲ့အခါ လမ္းေလွ်ာက္သြားရတာ ပိုသေဘာက်မိပါတယ္။ (၁) နာရီလမ္းေလွ်ာက္သြားရေပမယ့္ မေမာပါဘူး။ လမ္းတေလွ်ာက္ရြာေတြက ေသာက္ေရအိုးတရႊဲရႊဲ ေရမျပတ္ကုသိုလ္လုပ္ေနၾကတယ္။ ေရတြင္းနဲ႔ ေရခ်မ္းစင္ေတြက ကပ္လ်က္ဆိုေတာ့ ႀကံဳတဲ့သူက ေရခပ္ထည့္ကုသိုလ္ယူၾကတာပါ။ ထန္းပင္ေတြသိပ္ေပါတဲ့ အညာေဒသမွာ ထန္းလ်က္ကလည္း ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးေလးေတြ ေမႊးလွတယ္။ ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႕မွာ အေဒၚတို႔ရြာက ထန္းလ်က္က နာမည္ႀကီးတယ္။ ထန္းလ်က္ျဖဴျဖဴေတြကို ထန္းေလွ်ာ္ေတာင္းႀကီးေတြနဲ႔ ေရခ်မ္းစင္ေဘးမွာ ပြဲသြားပြဲျပန္ေတြ စားသံုးႏိုင္တယ္။ ထန္းေတာေတြၾကားက မုန္႔ျပားသလက္၊ ဘယာေၾကာ္ဆိုင္တဲေလးေတြလည္း ရွိေတာ့ မက္မက္ေမာေမာ စားရတာ ေပ်ာ္စရာတမ်ိဳးပါ။ တဲထဲမွာ အေၾကာ္ေၾကာ္ေနၿပီး တဲေရွ႕တလင္းျဖဴျဖဴက စားပြဲပုေလးေတြ လူအျပည့္ပါပဲ။ မုန္႔ပ်ားသလက္ကို ေစာင့္ေနၾကတဲ့ ပန္းကန္ေတြတန္းစီေနတာ။ မုန္႔ရလာရင္ အေၾကာ္ဒယ္ေဘးက ေျမအိုးနဲ႔ထည့္ထားတဲ့ ဆီကို ႀကိဳက္သေလာက္ခတ္ၿပီး ဆမ္းယူလာရံုပဲ။ စားပြဲမွာ ထိုင္မစားခ်င္ရင္ ျမက္ေတာထဲေျခပစ္လက္ပစ္နားရင္းလည္း စားလို႔ရတာပါပဲ။ မိုးျပဲဒယ္ႀကီးနဲ႔တည္ထားတဲ့ ေရေႏြးေတြကလည္း ျပတ္တယ္မရွိပါဘူး။

ဝါဆိုလဆိုေတာ့ လက္ယက္ေရတြင္းေလးေတြလည္း ပြဲေစ်းတန္းပတ္လည္ ေပါပါတယ္။ ေစ်းသည္ေတြနဲ႔ ပြဲက မင္းသားမင္းသမီးေတြပါမက်န္ လက္ယက္တြင္းက ေရကို ေသာက္ၾကပါတယ္။ ၿမိဳ႕က လာလည္ၾကသူေတြကေတာ့ လက္ယက္ေရတြင္းေလးကို သေဘာတက်ေငးေမာၾကရတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အလုပ္သြားလုပ္ၾကတဲ့ ကိုေရႊေတာသားမ်ားကလည္း ေနကာမ်က္မွန္တကား၊ ေရမေလွ်ာ္ရေသးတဲ့ ပုဆိုးနဲ႔ ရိႈးေပးၾကတာ အျပိဳင္အဆိုင္ေပါ့။ ရြာထဲမွာဆို ဝါဆိုလဆန္းပိုင္းကတည္းက ပြဲေတာ္အမွီ အိမ္ျပန္လာၾကသူေတြ တဖြဲဖြဲရွိတာ။ “ဘယ္သူ႔သားကေတာ့ ေငြတေသာင္းပါတယ္”တဲ့။ “ဟယ္ ဘယ္သူက ေရႊလက္စြပ္ႀကိးနဲ႔ေတာ့” ဆိုၿပီး ရြာဓေလ့အရ ပါလာတဲ့စာရင္း တရြာလံုးသိၾကတယ္။ အသားမဲမဲမွာ ဂ်င္းေရွာ႔ပင္ဝတ္ၿပီး ရိႈးအျပည့္ထုတ္တဲ့ ရြာသူမမေတြလည္း ရွိေသး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တရြာသူကို တရြာသားက ပိုးၾက၊ ငမ္းၾကနဲ႔ သူတို႔ဓေလ့က ေပ်ာ္ေမြ႔စရာပါ။ တခ်ိဳ႕ ကာလသားေတြက မင္းသမီးနဲ႔နီးစပ္ခ်င္လို႔ ထမင္းဖိတ္ေကၽြးတာလဲ အလုအယက္။ ရြာက ရမ္းကုေဒါက္တာလူပ်ိဳႀကီးဆို မင္းသမီးျပန္သြားေတာ့ ေၾကြက်န္ေနခဲ့လို႔ “ပေရာ္ဖက္ဆာ ေဒါက္တာေႂကြသီး” ဆိုတဲ့ နာမည္ ရခဲ့ဖူးေသးတယ္။ ၿမိဳ႕ကလူေတြ ဘယ္အိမ္မွာ ဧည့္သည္ေရာက္ေနတယ္ၾကားရင္ ေခ်ာင္းၾကည့္ၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္။ ညေနခင္းဆိုရင္ေတာ့ နီးစပ္တဲ့ရြာေတြမွာ ဧည့္သည္ေတြနဲ႔ စည္ကားေနေတာ့တယ္။ ၿမိဳ႕ကလူေတြလည္း ေတာဓေလ့သိရနဲ႔ ၿမိဳ႕နဲ႔ေတာရြာကို ဖလွယ္တဲ့ ပြဲေတာ္ေလးနဲ႔လည္း တူလွတယ္လို႔ စိတ္မွာထင္မိပါတယ္။

ပြဲေတာ္ကိုေရာက္ရင္ ဘုရားကို အရင္ဦးခ်ၾကတယ္။ ပြဲေစ်းတန္းေတြေလွ်ာက္ၾက၊ ရဟတ္ေတြစီးၾကေပါ့။ ပူျပင္းလွတဲ့အညာေနရယ္ ေခ်ာင္းျပင္မွာခင္းတဲ့ပြဲေစ်းတန္းရယ္နဲ႔ ရြာသူအပ်ိဳေခ်ာေတြခမ်ာ ျဖဴရာမွညိဳ၊ ညိဳရာမွျပာၾကၿပီ။ မည္းျပာေနၾကတဲ့အပ်ိဳေတြကို မေခ်ာဘူးလို႔မ်ား သြားမေျပာေလနဲ႔။ သူတို႔ဆိုင္ရာပိုင္ရာမ်ားက ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ျပံဳးၿပံဳးႀကီးေတြ ရႈစားေနတာ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ ေနပူလို႔ ေခၽြးဒီးဒီးက်ေနလည္း တေနကုန္ေအာင္ေတာ့ ပြဲေစ်းပတ္ၾကေသးတာ။ ညေနေစာင္းမွ ျပန္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း ညပြဲပါၾကည့္ၾကတာကိုး။ ထန္းလ်က္နဲ႔ မုန္ဖတ္သာပါတဲ့ မုန္႔လက္ေဆာင္းသည္ဆိုတာ ဖန္ခြက္မေလာက္ေအာင္ ေရာင္းေကာင္းရွာတယ္။ ပြဲေစ်းပတ္လို႔ ပင္ပန္းရင္ ဘုရားေျခရင္းက ဇရပ္ႀကီးထဲမွာ ကိုယ့္ရြာအလိုက္ စုရပ္ေလးေတြလုပ္ နားခိုၾကတယ္။ အဲဒီဇရပ္ဝိုင္းထဲမွာပဲ အသက္ႀကီးသူေတြ စိးပြားေရးလုပ္ၾကတာေပါ့။ ကိုယ့္အိမ္က ထြက္တဲ့ အထည္ေလးေတြ ေစာင္ေလးေတြယူလာ၊ ကၽြန္းထဲကေစ်းသည္ေတြက ငရုတ္သီးေျခာက္၊ ေဆးရိုး၊ ေဆးရြက္ေတြယူလာၿပီး ေငြသားမပါ ပစၥည္းခ်င္း အလဲအလွယ္လုပ္ၾကတယ္။ ေရွးေခတ္ ခပ္ေစာေစာအခ်ိန္ေတြတုန္းကဆို အေဒၚတို႔ပြဲေစ်းသြားရင္ ေငြမပါဘူးတဲ့။ အထည္အလိပ္ေတြရြက္သြားၿပီး အျပန္မွာ အိမ္အတြက္လိုတဲ့ ငရုတ္၊ ေဆးရြက္၊ အဝတ္အစားေတြ ပါလာေတာ့တာလို႔ေျပာပါတယ္။ ပြဲေစ်းတန္းက စဥ္႔အိုးသည္ကအစ ပစၥည္းခ်င္းလဲလွယ္ၾကတယ္။ ၿမိဳ႕ဖက္ကလာတဲ့ ေစ်းသည္ေတြဆိုေတာ့ ရြာကထြက္တဲ့ ခ်ည္ၾကမ္းထည္၊ ခ်ည္ေစာင္၊ ခ်ည္သဘက္ေတြကို မက္ေမာၾကတယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ ေဆးရိုး၊ ေဆးရြက္ေတြဆိုတာ ကၽြန္းဖက္က ထြက္တာပါ။ ပြဲေစ်းကလဲလွယ္လာတဲ့ ေဆးရြက္ေတြကို ဖက္ေဆးလိပ္လုပ္ေသာက္ၾကတယ္။ စဥ္႔ထည္၊ ေျမထည္ပစၥည္းေတြက ၀ါဆိုလျပည့္ခါနီးေလ ေစ်းခ်ိဳေလပါပဲ။ ၀ါဆိုပြဲၿပီးရင္ တျခားကိုကူးဖို႔ ပြဲဆက္က ေ၀းေလေတာ့ ဒီပြဲမွ အကုန္ေရာင္းေတာ့တာ။ တခ်ိဳ႕ဆို မကုန္ရင္ ေခ်ာင္းျပင္မွာခ်န္ထားခဲ့လို႔ ပြဲၿပီးအရင္ ေျမထည္အကြဲအရွ၊ ေရာင္းမကုန္တာေတြေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္တဲ့သူေတြက ဘုရားပြဲမတိုင္ခင္ အေတာ္ခပ္လွမ္းလွမ္းကစၿပီး ခ်ည္ထည္ေတြ ရက္လုပ္ၿပီးစုထားတယ္။ ပြဲေစ်းမွာ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းေလးေတြနဲ႔ လဲယူရေအာင္လို႔တဲ့ေလ။ ကၽြန္မအစ္မကစက္ခ်ဳပ္ေတာ့ ဝါဆိုပြဲအမွီအထည္အပ္တာေတြ တပံုတပင္ပါ။ ကေလးလူႀကီးအားလံုး ပြဲသြားဝတ္ဖို႔ခ်ဳပ္ၾကတာ။ အစ္မက အပ်ိဳႀကီးဆိုေတာ့ သ႕ူစက္ခ်ဳပ္ခေတြ စုထားတယ္။ ႏွစ္စဥ္ဝါဆိုပြဲရက္မွ စုဘူးေဖာက္တတ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ားလဲဆို သူစုဘူးတခါေဖာက္ရင္ ေရႊအေတာ္မ်ားမ်ားဝယ္ႏိုင္တယ္တဲ့။ စက္ခ်ဳပ္သင္တဲ့သူေတြ အက်ီၤလာအပ္သူေတြနဲ႔ စည္ကားေနတဲ့အေဒၚတို႔အိမ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ လဆန္း (၁၄) ရက္ကစၿပီး ဘယ္အထည္မွ မခ်ဳပ္ေပးေတာ့ပါဘူး။ သူက အပ်ိဳေခါင္းေဆာင္ဆိုေတာ့ ပြဲၾကည့္ဖို႔ ပြဲသြားဖုိ႔ စီစဥ္ေနရၿပီကိုး။ အက်ီၤေလာက္ပဲခ်ဳပ္ၿပီး လံုခ်ည္ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ရက္ ခ်ည္ေခ်ာလံုခ်ည္ေလးေတြနဲ႔လည္း တမ်ိဳးေခ်ာတဲ့ အပ်ိဳေလးေတြပါ။

ဝါဆိုပြဲေတာ္ႀကီးမွာ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြပါမက်န္ တခုတ္တရ စားေလ့ရွိတာက “လက္သုပ္”ပါ။ ကၽြန္မတို႔အညာဖက္မွာ မုန္႔ဟင္းခါးကို ဟင္းရည္နဲ႔ဆို “အရည္ေဖ်ာ္”၊ မုန္႔ဖတ္သုပ္ကို “လက္သုပ္”လို႔ ေခၚၾကတယ္။ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္မွာ “အရည္ေဖ်ာ္တပြဲေပးပါ” “လက္သုပ္ေလးေပးေနာ္” လို႔ မွာေနၾကတဲ့ အညာသူအညာသားေတြကို ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဝါဆိုပြဲမွာ လက္သုပ္ဆိုင္ေတြ တတန္းသီးသန္႔ရွိတယ္။ နီးစပ္ရာရြာေတြက လာေရာင္းၾကတာေပါ့။ တခ်ိဳ႕လည္း ကိုယ့္ရြာက အသုပ္ဆိုင္ကို အားေပးၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ စားေကာင္းတဲ့ နာမည္ရဆိုင္မွာ စားၾကတယ္။ နာမည္ရဆိုင္ေတြဆုိ ႏွစ္စဥ္ေစ်းဆိုင္လာေရာင္းတာ ဆယ္ႏွစ္နီးပါးရွိတယ္ဆိုပဲ။ လက္သုပ္ဆိုတာ မုန္႔ဟင္းခါးဖတ္ကို ပဲဟင္းပ်စ္ပ်စ္ရယ္ ပဲမႈန္႔ရယ္ ဆီခ်က္ရယ္နဲ႔ သုပ္ထားတာပါ။ ဘာမွထူးထူးေထြေထြမပါေပမယ့္ ဘယ္လိုစားလို႔ေကာင္းမွန္းမသိေအာင္ နာမည္ႀကီးပါတယ္။ နံနံပင္လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္နဲ႔ သံပုရာသီးစိပ္က လိုသေလာက္ထည့္စားေပါ့။ ၿမိဳ႕ကလူေတြဆိုရင္ ဝါဆိုပြဲကို လက္သုပ္သြားစားၾကေအာင္လို႔ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ ဝက္အူေခ်ာင္းေၾကာ္ကလည္း နာမည္ႀကီးသကိုး။ အဲဒီေဒသက ဝက္အူေခ်ာင္းနာမည္ႀကီးေတာ့ ပြဲျပန္ရင္ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ၿမိဳ႕ကဧည့္သည္ေတြ မေမ့ေအာင္ဝယ္သြားတတ္ၾကတယ္။ အဲ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ေတြမွာ မုန္႔ဖတ္ျပင္ေနတဲ့သူေတြကိုေတာင္ မျမင္ရေအာင္ ဝက္အူေခ်ာင္းတြဲေတြ တြဲလြဲခ်ိတ္ဆြဲထားတာကလည္း ေဂါတမဘုရားပြဲမွာ အထင္ကရတခုျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ မုန္႔ဖတ္သုပ္ကို ဘယ္ခ်ိန္စားခ်င္စားခ်င္ ဝယ္စားႏိုင္တဲ့ ေစ်းဆိုင္ေတြရွိေပမယ့္ ပြဲခင္းက လက္သုပ္ကမွ သဲတရွပ္ရွပ္နဲ႔ အရသာပိုရွိတယ္လို႔ အစြဲေလးေတြရွိၾကေသးတာ။ ဝါဆိုလေလတေဖာင္ေဖာင္နဲ႔ ေခ်ာင္းျပင္မွာေရာင္းတဲ့ မုန္႔ဆိုင္ဆိုေတာ့ ေခ်ာင္းသဲေလးေတြ ပါေပမေပါ့လို႔ ေတြးမိလိုက္ေသးတယ္။

စတူဒီယိုခန္းလို႔ေခၚတဲ့ ဓါတ္ပံုဆိုင္ေတြကလည္း ေပါမ်ားလွတယ္။ ရြာသူရြာသားေတြက စတိုင္လ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဓါတ္ပံုရိုက္ၾကတာ။ ဝါဆိုပြဲမွာ ဓါတ္ပံုရိုက္ခ်င္လုိ႔ ပိုက္ဆံေလးေတြ စုထားၾကတယ္။ “အသားျဖဴျဖဴေလးျဖစ္ေအာင္ ရိုက္ေပးေနာ္” လို႔ ေျပာလာၾကသူေတြကို “ဟာဗ်ာ အသားျဖဴတာေတာ့ မင္းသမီးခင္သန္းႏုေလးလိုပဲ” လို႔ ျပန္ေျပာၾကတဲ့ ဆိုင္ရွင္ေတြနဲ႔ လိုက္ဖက္ညီေနၾကတာပါ။ တခ်ိဳ႕ေတြက လွည္းနဲ႔ လာၾကတယ္။ လွည္းဝိုးႀကီးမွာ ရြာစုလိုက္လွည္းေတြစုၿပီး နားၾက၊ ပါလာတဲ့ထမင္းထုပ္ေတြ စားၾကနဲ႔ စည္ကားလွတယ္။ ရြာက အပ်ိဳလူပ်ိဳေတြအေနနဲ႔ ဘယ္ရြာက ဘယ္သူ႔သမီးကေတာ့ အေတာ္ေခ်ာတဲ့အေၾကာင္း၊ ဟိုေကာင္မေလးဆံပင္အေမာက္က ၿမိဳ႕မွာသြားလုပ္လာတဲ့အေၾကာင္း မေမာႏိုင္ေအာင္ ဖလွယ္တဲ့ေနရာလည္း ျဖစ္တာေပါ့။ ရြာကိုေစာင့္ေရွာက္တဲ့ ကာလသားေတြကလည္း သူတို႔ရြာသူကို လာပတ္တဲ့တျခားရြာသားကို ရန္တေစာင္ေစာင္နဲ႔ ဟန္ေရးျပေနတာေတြလည္း ရွိပါရဲ႕။

အသက္ႀကီးပိုင္းေတြက ပါလာတဲ့ ဖက္ေဆးလိပ္ေသာက္ရင္း “မေတြ႕တာၾကာလွၿပီ”၊ “ညည္းက ဘယ္သူ႔သမီးေလးလဲ”၊ “မခ်စ္မယ္ႀကီး ေနေကာင္းရဲ႕လားေအ” နဲ႔ ေဆြမ်ဳိးစပ္တဲ့အလုပ္ကို တျပံဳးျပံဳးနဲ႔လုပ္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔အဘြားကေတာ့ “ဟဲ့ ငေက်း၊ ငေရး၊ ငေခြး လက္ဖက္အုပ္ပါတယ္ လာစားရင္း ေရေႏြးလာေသာက္အံုး” လို႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္း အဘိုးႀကီးညီအစ္ကိုကို ဖိတ္ေခၚတာ ငယ္ငယ္က ၾကားဖူးေနၾကပါ။ အဲဒီညီအစ္ကိုက အဘြားနဲ႔သူငယ္ခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အိပ္ယာဝင္ပံုျပင္မွာ ေဆြမ်ဳိးစပ္ျပလို႔ သိေနၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ကေလးေတြ ညအိပ္ခါနီးရင္ “အဘြား ဟို ငေက်း၊ ငေရး ေနာက္ၿပီး ဘယ္သူရယ္” လို႔ သိသိႀကီး မသိေယာင္ေဆာင္ အဘြားရဲ႕ ပံုျပင္ေတြ ထြက္လာေအာင္ အစ္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ တခါတေလ သိပ္အိပ္ခ်င္ေနတဲ့အခါမ်ဳိး၊ မနက္ မိုးမလင္းခင္ အိပ္ေကာင္းေနတုန္းမ်ဴိး အဘြားေဆြမ်ဳိးစပ္ရင္ေတာ့ “အဘြားရာ ဒါေတြသိၿပီးသားေတြ” လို႔ ျမန္ျမန္ေျပာျပစ္တတ္တယ္။

ဘုရားနားပိုနီးတဲ့ရြာေတြမွာ အုန္းေတာေတြ ကြမ္းျခံေတြလည္း ေပါမ်ားလွတယ္။ ကြမ္းျခံေတြစိမ္းညိဳၿပီး အလယ္မွာ ေရတြင္းက လက္တေဖာင္ေလာက္ အနက္ရွိတာ။ ေရတြင္းေဘးမွာ ေက်ာက္ျဖာနဲ႔ ေရကန္ဝိုင္းေလးေတြက တရြာလံုး ဘယ္သူမဆို ေရလာခ်ဳိးလို႔ရတယ္။ ပြဲေတာ္ရက္ဆို အတန္ငယ္လွမ္းတဲ့ရြာကလူေတြ၊ ၿမိဳ႕ကလာတဲ့ဧည့္သည္ေတြအတြက္ ဝင္ေရာက္နားခိုရာ ေနရာေတြျဖစ္ေနတယ္။ ေရေအးေအးေလးခ်ဳိးၿပီး သနပ္ခါးေမႊးေမႊးေအးေအးေလးလည္း လိမ္းႏိုင္ဖုိ႔ ေက်ာက္ပ်ဥ္နဲ႔သနပ္ခါးတုံးလည္း ေရကန္ေဘးမွာ ထားေပးထားတယ္။ ေရမိုးခ်ဳိးၿပီးရင္ ေရေႏြးပြဲကလည္း အဆင္သင့္ပဲ။ ပဲစိမ္းငံုေစ့ျပဳတ္သုပ္က အေငြ႕ေလးတေထာင္းေထာင္း၊ အုန္းသီးဆံလည္းပါရဲ႕။ အုန္းသီးဆိုတာ အခိုင္လိုက္ခ်ဳိင္ထားတယ္။ အုန္းေရလည္း ႀကိဳက္တတ္ရင္ အဝေသာက္နိုင္တယ္။ အုန္းထန္းလ်က္၊ ႏွမ္းဖတ္ထန္းလ်က္၊ ေပါက္ေပါက္ထန္းလ်က္ဆိုတာ သိပ္စားေကာင္းတာ။ ေပါက္ေပါက္ထန္းလ်က္ဆိုလို႔ ေပါက္ေပါက္ကို ေယာနယ္ဖက္က ဝယ္ရတာပါ။ အကိုတို႔ကားျပန္လာရင္ ေယာဖက္က ေပါက္ေပါက္အိတ္ေတြပါလာတယ္။ ဝါဆိုပြဲနားနီးရင္ ဧည့္သည္ေတြတည္ဖို႔ အိမ္တိုင္းနီးပါး ေပါက္ေပါက္ထန္းလ်က္ခပ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ဆို အေဒၚတို႔အိမ္က ေပါက္ေပါက္အိတ္ေတြ ခဏခ်င္းကုန္သြားေရာ။ တခ်ိဳ႕ေတြက “ႀကီးေဒၚေရ ကၽြန္မတို႔အတြက္ ေပါက္ေပါက္မရလိုက္လို႔ တျပည္စ ႏွစ္ျပည္စ ေဝပါအံုး” နဲ႔ လာလုပ္ရတာ။ အေဒၚလည္း အိမ္အတြက္ခ်န္ထားတာပါမက်န္ေအာင္ ေဝမွ်သံုးရေတာ့တာေပါ့။ ေပါက္ေပါက္ထန္းလ်က္ဆိုတာ လက္သီးဆုပ္ခပ္ႀကီးႀကီးေလာက္ရွိတယ္။ ထန္းေတာက ခတ္ၿပီးလာစဆို ပြပြေလးနဲ႔ စားလို႔ပိုေကာင္းပါတယ္။ ၿမိဳ႕က သားသမီးေတြျပန္ရင္ မိတ္ေဆြေတြျပန္ရင္ လက္ေဆာင္ထည့္ေပးဖို႔ ျခင္းျခားေတာင္းႀကီးနဲ႔ ထန္းလ်က္ေတြထည့္ထားရတယ္။ ကၽြန္မငယ္ငယ္က ပူပူေႏြးေႏြးေပါက္ေပါက္ဆုပ္ဆို မနားတမ္းယူစားေနခဲ့တာ။ ေပါက္ေပါက္ထန္းလ်က္က ေလသလပ္ရင္ နည္းနည္းမာသြားလို႔ သိပ္စားမေကာင္းေတာ့ပါဘူး။

ပြဲေတာ္ကို (၁) နာရီေလာက္ သြားရတယ္ဆိုေပမယ့္ လမ္းတေလွ်ာက္ေခ်ာင္းျပင္မွာ တေမ့တေမာထိုင္နားၿပီးမွ သြားရတာပါ။ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ပြဲျပန္ကေလးေတြရဲ႕ ေျမဂ်ဳိးရုပ္မႈတ္သံေတြက တဝီဝီနဲ႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေနပါေတာ့တယ္။ ၿမိဳ႕အျပန္မွာေတာ့ ထန္းလ်က္မ်ိဳးစံု၊ အုန္းသီး၊ သေဘၤာသီး၊ သနပ္ခါးစတာေတြကို မႏိုင္မနင္းသယ္ေပေတာ့။ “ေဂါတမဘုရားႀကီးသို႔” ဆိုတဲ့ မုဂ္ဦးကို လက္ျပ၊ ေဂါတမေခ်ာင္းကို ေငးေမာၿပီး ေနာင္ႏွစ္လည္း လာအံုးမယ္ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႔က လူတိုင္းရင္ထဲ ကပ္ပါလာခဲ့ေတာ့တယ္။

မဇနိ

9 comments:

PAUK October 29, 2008 at 7:25 PM  

သြားခ်င္တယ္..
သြားခ်င္တယ္...
နိနိေရ..
လိုက္ပို႔ေပးပါ..
ေပါက္ေပါက္ဆုပ္ထနး္လ်က္လည္းစားခ်င္တယ္..
လက္သုပ္လည္းစားခ်င္တယ္(ေမျမိဳ႔ ထ၄ ေက်ာင္းမွာ
မုန္႔စားတန္းက အေဒၚၾကီးဆိုင္မွာလည္း အျမွဳပ္နဲ႔
မုန္႔ဖတ္သုတ္ရတယ္ေတာ့)အဟီး ဗိုက္ဆာလာျပီ

khin oo may October 29, 2008 at 7:43 PM  

“အရည္ေဖ်ာ္တပြဲေပးပါ” “လက္သုပ္ေလးေပးေနာ္”
စားခ်င္တယ္ စားခ်င္တယ္ စားခ်င္ပါတယ္ကြယ္။ပန္းကန္ၿကီးပါ ၿမိုခ်ခ်င္တာဘဲ။

Republic October 30, 2008 at 5:01 AM  

မမကိြရဲ႕ အညာဓေလ့ေတြ ပဲြေတာ္ေတြ အေၾကာင္း ဖတ္လို႕ အရမ္းေကာင္းပါတယ္ ၊၊ ျပည့္ျပည့္ စံုစံု နဲ႕ ပံုေပၚ ေအာင္ေရးႏိုင္တဲ့ မမကိြရယ္ပါ ၊၊ မမကိြ စာေတြ ဖတ္ျပီး အညာေက်းလက္ဓေလ့ေတြ ေတာ္ေတာ္ရင္းႏွီးေနပီ ၊၊ ၾကံဳရင္ေတာ့ မမကိြ အိမ္၀င္ျပီး လြယ္အိတ္၀င္ခ်ိတ္ အံုးမယ္ဗ်ာ ၊၊ ကိြကိြ

ကိုၾကီး၀ီ

Moe Cho Thinn October 30, 2008 at 8:59 AM  

အင္မတန္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ႔ အညာကို မေမ႔တဲ႔ အညာသူေလးပါလား နိနိရယ္။

လင္း October 30, 2008 at 9:40 AM  

ဘေလာ့ဂါေတြ အားလံုးကို စုျပီး တခါေလာက္ အဲဒိဘုရားပြဲကို ေခၚသြားပါလားဟင္။ ေပ်ာ္စရာသိပ္ေကာင္းမွာဘဲ

ေမာင္မ်ိဳး October 30, 2008 at 12:38 PM  

ဟုတ္တယ္ အညာက ကထိန္ကိုတစ္ခါေလာက္ေတာ့ ႏႊဲခ်င္တယ္ ေပ်ာ္စရာၾကီးေနမွာ။ မမနိအေၾကာင္းကေတာ့ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေကာင္ပဲေနာ့္ း) ပံုေလးေတြအရမ္းခ်စ္ဖုိ ့ေကာင္းတာပဲ ။

Ko Boyz October 30, 2008 at 3:11 PM  

တစ္အားကို သေဘာက်သြားပါတယ္...။ အညာက ပြဲေတြကို ေက်ာင္းတက္တုန္းက သူငယ္ခ်င္းေတြန႔ဲ သူတို႔ဖိတ္လို႔ လိုက္သြားဖူးတယ္...။ သူ႔အရပ္န႔ဲ သူ႔ဓေလ့ကေတာ့ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါ့...။

nu-san November 2, 2008 at 4:48 PM  

မဇနိေရ.. လာလည္ျပီး လြယ္အိတ္လာခ်ိတ္မယ္ေနာ္.. မေပ်ာ္ ၃ လ ေပ်ာ္ ၆ လေပါ့.. ထမင္းေကၽြးမယ္မဟုတ္လား.. :) အညာဓေလ့ေတြ ဖတ္ရေတာ့ မေရာက္ဖူးတဲ့ အညာေဒသကုိ အရမ္းလာခ်င္တယ္... တကယ္လာလည္ခ်င္တာ... :D

ျမစ္ေခ်သူ November 5, 2008 at 1:08 PM  

မဇနိေရ

ေတာ္ေတာ္ေလးကို လြမ္းသြားပါတယ္။ ရြာကိုေျပာတာပါ။ ျပာသိုဘုရားပြဲအေၾကာင္းေလးေကာေရးျပီးသြားျပီလားမသိဘူး...
ေဂါတမ ဘုရားပြဲသြားရင္ေတာ့ ဖုန္တလူးလူးနဲ ့ေနပူက်ဲက်ဲေအာက္မွာ ေခ်ြးတီးတီးနဲ ့ေခ်က်င္လမ္းေရွာက္ျပီးခ်ီတက္ခဲ့ရတာ ကိုပဲ ျပန္ျမင္လာပါေတာ့တယ္။

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP