Akashi-KaiKyo Bridge
>> Saturday, December 1, 2007
ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏို၀င္ဘာလတုန္းက ဆရာရယ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ တကမဆု(Takamatsu) နဲ႔ မဆုရာမ(Masuyama)ၿမိဳ႔ ေတြမွာေနၿပီး အကရွိကိုင္က်ိဳ တံတား(Akashi-KaiKyo Bridge)ကို ေလ့လာေရးေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ တကမဆုေလဆိပ္ကေန ကားနဲ႔တစ္နာရီၾကာ စီးရပါတယ္။ တစ္နာရီၾကာေလာက္ကားစီးၿပီးတာနဲ႔ တံတားေအာက္ေျခက ေဆာက္လုပ္ေရး႐ုံးကို ေရာက္ပါတယ္။ ကားေပၚက ဆင္းတာနဲ႔ ေျမျပင္ကေန တံတားကို ျမင္ေတာ့ တအံ့တၾသျဖစ္သြားရပါတယ္။ ဓာတ္ပုံေတြလည္း ႐ိုက္ပါတယ္။ တိုင္ထိပ္ကိုတပ္ရမယ္ဆို ဂ႐ုစိုက္ရပါတယ္။ Safetyအတြက္ လက္အိပ္ေတြစြပ္၊ ဦးထုပ္ေတြေဆာင္းလုပ္ရပါတယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ တံတားတိုင္ထိပ္ကိုတက္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ လူတိုင္းတက္ခြင့္မရပါဘူး။ တာ၀န္ရွိသူေတြရယ္၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ရထားတဲ့သူေတြပဲ တိုင္ထိပ္ကို တက္ခြင့္ရတာပါ။ စက္သီးေတြနဲ႔ဆြဲထားတဲ့ စက္ေလွကားကေနတက္ရတာ အသည္းယားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း လူအမ်ားႀကီးမတက္ရပါဘူး။ ငါးေယာက္တစ္အုပ္စုပဲတက္ရပါတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာေတြက တံတားတိုင္ထိပ္ကို ေခၚသြားေတာ့ ေျမျပင္ကေနျမင္ၿပီး အံ့ၾသတာေတြထက္ကို ပိုၿပီး ျမင္ရ၊ၾကည့္ရတာေတြက အံ့ၾသစရာေကာင္းေနပါတယ္။ ႀကိဳးတံတားနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ သီအိုရီေတြအားလုံး Safetyအတြက္ စဥ္းစားၿပီး ေဆာက္လုပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ႀကိဳးတံတားနည္းပညာကို ေလ့လာခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီတံတားတစ္ခုကိုလာၿပီး ေလ့လာလိုက္ရင္ကို ေျပာစုံပါတယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။ ႀကိဳးတံတားကိုစိတ္၀င္းစားတဲ့ သူေတြအတြက္ကေတာ့ ဒီတံတားကို ေရာက္ရ၊ ျမင္ရ၊ ရွင္းျပတာေတြကို နားေထာင္ရတာကိုက တန္ဖုိးႀကီးလွပါတယ္။ ဓာတ္ပုံေတြကို ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္။ ႏို၀င္ဘာလကသြားခဲ့တဲ့ ေလ့လာေရးခရီးတစ္ခုကို ဒီဇင္ဘာတစ္ရက္မွပဲ အမွတ္တယ ေရးျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
Akashi-KaiKyo Bridge ကို Pearl Bridge လို႔လည္းေခၚပါတယ္။ ကမာၻအရွည္ဆုံး ႀကိဳးတံတား(suspension bridge)ပါ။ ပင္မအလ်ားကေတာ့ ၁၉၉၁မီတာ(၆၅၃၂ေပ) ရွိပါတယ္။ အကရွိ ေရလက္ၾကား(Akashi Strait)ကို ျဖတ္ၿပီး ဟြန္း႐ႈး ကြ်န္းေပၚ(Honshu)က ကိုေဘး(Kobe) နဲ႔ အ၀ါဂ်ိကြ်န္းေပၚ(Awaji Island)က အိ၀ရ(Iwaya)ၿမိဳ႕တို႔ကို ဆက္ထားတာပါ။
အဲဒီတံတားႀကီး မေဆာက္ခင္ကဆို ဒီေရလက္ၾကားကို ဖယ္ရီသေဘၤာေတြေတြနဲ႔ပဲ ခရီးသြားၾကတာပါ။ အႏၱရာယ္ႀကီးလွပါတယ္။ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တုန္းက ဖယ္ရီသေဘၤာႏွစ္စီး မုန္တိုင္းမိလို႔ ႏွစ္ျမဳတ္သြားတာ ကေလး ၁၆၈ေယာက္ေသဆုံးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုဒီလို အျဖစ္အပ်က္ေတြကပဲ ဂ်ပန္အစိုးရကို ဒီတံတားေဆာက္ျဖစ္ေစတာပါ။ တံတားကို ၁၉၉၈၊ ဧၿပီ ၅-ရက္မွာ ေျခာက္လမ္းသြားပါတဲ့၊ ၁၀ႏွစ္ၾကာေဆာက္ခဲ့တဲ့ အဲဒီတံတားကို ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုန္က်ေငြကေတာ့ ယန္း ၅၀၀ ဘီလီယံ( ~US$ 5 Billion) ေလာက္ရွိပါတယ္။
Akashi-KaiKyo Bridge ကို Pearl Bridge လို႔လည္းေခၚပါတယ္။ ကမာၻအရွည္ဆုံး ႀကိဳးတံတား(suspension bridge)ပါ။ ပင္မအလ်ားကေတာ့ ၁၉၉၁မီတာ(၆၅၃၂ေပ) ရွိပါတယ္။ အကရွိ ေရလက္ၾကား(Akashi Strait)ကို ျဖတ္ၿပီး ဟြန္း႐ႈး ကြ်န္းေပၚ(Honshu)က ကိုေဘး(Kobe) နဲ႔ အ၀ါဂ်ိကြ်န္းေပၚ(Awaji Island)က အိ၀ရ(Iwaya)ၿမိဳ႕တို႔ကို ဆက္ထားတာပါ။
အဲဒီတံတားႀကီး မေဆာက္ခင္ကဆို ဒီေရလက္ၾကားကို ဖယ္ရီသေဘၤာေတြေတြနဲ႔ပဲ ခရီးသြားၾကတာပါ။ အႏၱရာယ္ႀကီးလွပါတယ္။ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တုန္းက ဖယ္ရီသေဘၤာႏွစ္စီး မုန္တိုင္းမိလို႔ ႏွစ္ျမဳတ္သြားတာ ကေလး ၁၆၈ေယာက္ေသဆုံးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုဒီလို အျဖစ္အပ်က္ေတြကပဲ ဂ်ပန္အစိုးရကို ဒီတံတားေဆာက္ျဖစ္ေစတာပါ။ တံတားကို ၁၉၉၈၊ ဧၿပီ ၅-ရက္မွာ ေျခာက္လမ္းသြားပါတဲ့၊ ၁၀ႏွစ္ၾကာေဆာက္ခဲ့တဲ့ အဲဒီတံတားကို ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုန္က်ေငြကေတာ့ ယန္း ၅၀၀ ဘီလီယံ( ~US$ 5 Billion) ေလာက္ရွိပါတယ္။
1 comments:
နိေရ...
ေပါက္ကေတာ့..အျမင့္ကိုေၾကာက္တယ္...
၆ထပ္ေလာက္ေရာက္ရင္ကို ေအာက္ငံု႔မၾကည့္ရဲဲဘူး
Post a Comment