နိပြန္ျပည္မွာ ခရီးသြားမယ္
>> Thursday, August 21, 2008
ဒီေန႔ေတာ့ Immigration office ကုိ သြားစရာ ေပၚလာပါတယ္။ တခါမွ မသြားဖူးေသးေတာ့ အင္တာနက္မွာ လိပ္စာရွာတယ္၊ သူမ်ားကိုလည္း ဖုန္းဆက္ေမးၿပီး တစ္ေယာက္ထဲပဲ သြားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာက အဂၤလိပ္လို သိပ္ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ဂ်ပန္လိုကလည္း ကိုယ္ကသိပ္မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာ ခရီးသြားရတာ ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပေအာင္လုပ္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဂ်ပန္မွာရွိတဲ့ရထားေတြက JR line လို႔ေခၚတဲ့ Japan railways group, Subway, Streetcar, Monorail, Bullet train or Shinkansen ဆိုၿပီး ရွိပါတယ္။ JR Line ေတြကေတာ့ ေနရာအႏွ႔ံမွာ ရွိပါတယ္။ အရင္အိမ္နဲ႔ေက်ာင္းကေတာ့ ေျမေအာက္လိုင္းပဲ သံုးခဲ႔တာပါ။ ေျမေအာက္လုိင္းက ရထားလက္မွတ္ ေစ်းပိုႀကီးပါတယ္။ ေျမေအာက္မွာ ေဆာက္လုပ္ရတဲ႔ အရင္းအႏွီးက မ်ားတာေၾကာင့္ အခုခ်ိန္ထိ ေစ်းမသက္သာေသးပါဘူးလို႔ Transportation အတန္းတက္တုန္းက ဆရာကေျပာျပဖူးပါတယ္။ ကၽြန္မထင္တာက ေျမေအာက္ရထားဆို ေစ်းခ်ိဳမယ္ ထင္ခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မအိမ္နဲ႔ ေက်ာင္းနဲ႔ကို ၁၀ ဘူတာစီးရပါတယ္။ ရထားလက္မွတ္ခက ယန္း၂၉၀ ပါ။ ေက်ာင္းတက္ရက္ ၂၂ ရက္အတြက္ဆို ယန္း၁၂၇၆၀ ကုန္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားကဒ္နဲ႔ ရထားလက္မွတ္လုပ္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၁ လ စာမွ ၆၂၄၀ယန္းပဲ ေပးရၿပီး ၁ လ အတြင္း ႀကိဳက္သေလာက္ စီးႏိုင္ပါတယ္။ အေခါက္ေခါက္ အခါခါ စီးလို႔ရၿပီး ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ ၾကားဘူတာေတြကို ေစ်း၀ယ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလက္မွတ္က ႏိုင္ငံျခားသားေတြေနတဲ့ အေဆာင္ရွိတဲ့ ဘူတာ ၁၂ ကေန ေက်ာင္းဘူတာ ၂၂ အတြင္းပဲ သံုးလို႔ရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ ျမန္မာေတြက ပိုက္ဆံဆင္းရဲတယ္။ ကပ္ေစးႏွဲတယ္လို႔သာ ေျပာတာ အေဆာင္မွာဆို ကိုယ့္ဆီကေန သိရိလကၤာ၊ ဘူတန္၊ မြန္ဂိုလီးယားစတဲ့ႏိုင္ငံက သူငယ္ခ်င္းေတြက အဲဒီလက္မွတ္ကဒ္ လာလာငွားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို အမိ်ဳးသမီးေခၚထားၿပီး သူတို႔အျပင္သြားခ်င္ရင္ ကိုယ့္ဆီက လာငွားပါတယ္။ ၀ယ္မထားပဲ ေျခြတာေရးတဲ့။ ငွားရတာမႏွေျမာေပမယ့္ ခဏခဏဆိုေတာ့ ကိုယ့္မွာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရပါတယ္။ ကိုယ္ကလည္း စိတ္ကူးေပါက္ရင္ ေစ်း၀ယ္သြားခ်င္သြားတတ္တာကိုး။
JR train - ရထားဘူတာအတြင္းပုံ
ေျမေအာက္ရထားနဲ႔ ေက်ာင္းလာခဲ႔ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြတုန္းကေတာ့ မနက္ခင္းဆို စိတ္အေတာ္ညစ္ရပါတယ္။ အဲဒီပံု ကိုRepublic ရဲ႕ဘေလာ့မွာ ဗြီဒီယိုေလးတင္ထားတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ နံရံနားကပ္ေနတဲ့ ေထာင့္တေနရာရမယ္ဆိုမွ သက္သာပါတယ္။ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ တခါတေလ ေျခတစ္ေခ်ာင္းပဲခ်ရပါတယ္။ ရံုးဖြင့္ရက္ေတြမွာ မနက္ ၅ နာရီကေန ၉ နာရီအတြင္း မနက္ရံုးသြား၊ ေက်ာင္းသြားေတြအတြက္ အမ်ိဳးသမီးသီးသန္႔သတ္မွတ္ေပးထားလို႔ အဲဒီအတြဲမွာ တိုးစီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ တံခါးပိတ္လို႔မရေအာင္ ျပည့္သြားရင္ေတာ့ တျခားအတြဲကို သြားစီးရၿပီေပါ့။
တခ်ိဳ႕လူေတြက သူတို႔ကိုထိမွာ ေၾကာက္ပါတယ္။ သူတို႔ကလည္း သူမ်ားကို မထိခိုက္ေအာင္ ေျခေထာက္ဆို စုထိုင္တာမ်ားပါတယ္။ “ဟိုဖက္နဲနဲေလာက္ တိုးေပးလို႔ရမလား“ အဲလိုေတာ့ သြားမေျပာမိေစနဲ႔။ တိုးေပးမယ့္ သေဘာေကာင္းတဲ့သူက ခပ္ရွားရွားပါ။ အမ်ိဳးသားေတြက ပိုဆိုးတယ္တဲ့။ အဲလိုေျပာမိရင္ စိတ္ဆိုးၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို ရန္လုပ္ခံရပါတယ္။ အခုေတာ့ လူတိုးမခံရႏိုင္မယ့္ေနရာကို ရွာၿပီး ရထားစီးတတ္ေနၿပီ။
Seishun 18 Kippu
ဂ်ဴးဟခ်ိခိပု(Seishun 18 Kippu) လို႔ေခၚတဲ့ discount လက္မွတ္ကို ေႏြရာသီပိ္တ္ရက္ရွည္ေတြမွာ ေရာင္းခ်ေပးပါတယ္။ သူကေတာ့ JR line အားလံုးကို စီးလို႔ရေတာ့ ဘယ္ကိုပဲသြားသြား ၂၄ နာရီအတြင္းသံုးလို႔ရပါတယ္။ ၅ ေစာင္အတြဲလိုက္ကို ယန္း ၁၁၅၀၀ ေပးရပါတယ္။
shinkansen နဲ႔သြားမယ္ဆိုရင္ တိုက်ိဳ၊ အိုဆာကာခရီးကို ၂ နာရီ ၅၀ မိနစ္ေလာက္ပဲၾကာေပမယ့္ JR Line နဲ႔ သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အနည္းဆံုး ၈ နာရီေလာက္ ၾကာပါတယ္။ ၾကားထဲမွာလည္း အနည္းဆံုး ၃၊ ၄ ၾကိမ္ ရထားေျပာင္းစီးရပါတယ္။ ေအးေအးေဆးေဆး သြားခ်င္တဲ႔သူေတြအတြက္ ဒီလက္မွတ္နဲ႔သြားရင္ အဆင္ေျပပါတယ္။ ၅ ေစာင္တြဲဝယ္ၿပီး ၅ ေယာက္လည္း ရွယ္သံုးလို႔ရပါတယ္။ ၈ နာရီေလာက္ၾကာေပမယ့္ မပင္ပန္းပါဘူး။ ရထားေတြက ေကာင္းတာရယ္၊ လူပါနည္းတာရယ္ေၾကာင့္ သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔ ရႈခင္းၾကည့္ရင္း စာဖတ္ရင္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ တခါတေလ ရထားတြဲတတြဲလံုးမွာမွ လူ ၂ေယာက္ေလာက္ပါတဲ့အတြဲေတြ ရွိပါတယ္။ ရထားေျပာင္းစီးတဲ့အခါမွာလည္း ေဝးေဝးမသြားရပါဘူး။ အလြန္ဆံုး Platform ေျပာင္းစီးရံုပါပဲ။ အေရာင္ေတြနဲ႔ လိုင္းေတြခြဲထားေပမယ့္ JR ဆို အားလံုးစီးလို႔ရပါတယ္။ 24 နာရီအတြင္း ကိုယ္သြားႏိုင္သေလာက္ သြားလို႔ရပါတယ္။ တိုက်ိဳကေနမနက္ ၆ နာရီကသံုးခဲ့တဲ့လက္မွတ္တစ္ေစာင္ဟာ အိုဆာကာကို ညေန ၆ နာရီေလာက္ေရာက္တယ္ဆိုရင္ အိုဆာကာၿမိဳ႕ထဲက JR ေတြ ဆက္သံုးေနလို႔ရပါေသးတယ္။ တရက္အတြင္းမွာ သံုးလို႔ရပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားနဲ႔သြားမယ္ဆိုရင္ ယန္း ၈၄၀၀ ေလာက္ေပးရပါတယ္။ ခုလိုမ်ိဳးလက္မွတ္ကို၀ယ္သြားမယ္ဆိုရင္ ယန္း ၂၃၀၀ နဲ႔ေရာက္သြားမွာပါ။ မသြားခင္ အင္တာနက္မွာ train timetable ရွာၿပီး print ထုတ္ယူသြားမယ္ဆို အခ်ိန္ေရာ ရထားပါ အလြယ္တကူမွန္းလို႔ရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အပမ္းေျဖ ခရီးသြားၾကပါတယ္။ ပိုက္ဆံေပါတဲ့သူေတြအတြက္ေတာ့ ဒီလက္မွတ္မလိုပါဘူး။ shinkansen တို႔ ေလယာဥ္တို႔စီးၾကမွာေပါ့ေနာ္။ (ဒီေနရာမွာ ဘယ္အခ်ိန္ဝယ္လို႔ရတယ္ ဘယ္အခ်ိန္အတြင္းမွာ ခရီးသြားလို႔ ရတယ္ဆိုတာကို ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။)
Streetcar
Matsuyama ၿမိဳ႕မွာ ဒီကားေလးနဲ႔ ေလွ်ာက္လည္ခဲ့တယ္။
Streetcar ကိုေတာ့ Matsuyama ၿမိဳ႕ကို ခရီးသြားခါမွ စီးဖူးခဲ့တာပါ။ စီးရတာ တမ်ိဳးစိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕ကလည္း ခရီးသြားေတြ ၾကည့္ရႈစရာေနရာ ေပါမ်ားတဲ့အတြက္ one day ticket ကို ယန္း ၅၀၀ နဲ႔ ၀ယ္ထားမယ္ဆိုရင္ နာမည္ႀကီးေနရာေတြ တေနကုန္လည္စီးေနလို႔ ရပါတယ္။ ယန္ ၅၀၀ လားဆိုတာ ေစ်းကေတာ့ ေသခ်ာမမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ကားေပၚမွာလည္း ဘယ္ေရပူစမ္းကို ေရာက္ပါၿပီ ဘယ္လိုနာမည္ၾကီးပါတယ္ဆိုတာ ေၾကျငာေပးေနေတာ့ တခါမွမေရာက္ဖူးတဲ့သူေတြအတြက္ လည္ပတ္ရတာ အဆင္ကိုေျပလို႔။ သူတို႔ေတြက ေျမပံုတခုနဲ႔ဆို ဘယ္ျဖစ္ျဖစ္သြားလို႔အဆင္ေျပေနေတာ့ တစ္ေယာက္ထဲလည္း သြားလာေနၾကပါတယ္။ ခရီးသြားတုန္းကဆို စိတ္ညစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္။ တံတားေတြ ေလ့လာရင္းသြားတာဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုးျပန္မယ့္ေန႔မွာ ဆရာေတြက ကိုယ္သြားခ်င္ရာ သြားလည္လို႔ရၿပီတဲ့။ ေလဆိပ္မွာ ျပန္ဆံုမယ္လို႔ လုပ္ပါေလေရာ။ သူတို႕ကေတာ့ လြတ္လပ္ပါေစဆိုၿပီး ေျပာတာေပမယ့္ ကိုယ္က မသြားတတ္ပါဘူး။ ေျမပံုုလည္း ေဆာင္ထားရမွန္းမသိေသးေတာ့ ငါေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရပါ့ေပါ့။ ဆရာက သေဘာေပါက္လို႔ေတာ္ေသးတယ္။ သူတို႕နဲ႔လိုက္မလားတဲ႔။ လိုက္သြားမိပါတယ္ ဆရာ ၄ ေယာက္၊ ဗီယက္နမ္ေကာင္ေလး ၁ေယာက္နဲ႔ ကၽြန္မေတာ့ ရယ္ခ်င္ေနမိတယ္။ အုပ္စုလိုက္ခြဲသြားၾကေတာ့လည္း ဆရာေတြနဲ႔မွ မလိုက္ရင္ လုိက္စရာက မရွိဘူး။ တျခားအဖြဲ႔ေတြကလည္း ေကာင္ေလးေတြဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဘယ္ေခၚခ်င္မလဲေနာ္။ သူတို႕က ေရပူစမ္းလည္း တေမ့တေမာ ၀င္ေနၾကတာဆိုေတာ့ ကၽြန္မလည္း ဆရာေတြနဲ႔ပဲ ေလ်ွာက္လည္ခဲ႔ရတာေပါ့။ ဆရာေတြနဲ႔လည္ေတာ့ မုန္႔စားရတယ္။ သူတို႔က ဟိုဟာဒီဟာေသာက္ ကိုယ္က အျမည္းစားေပါ့ေနာ္။
JR train
ရထားစီးရတာလည္း အင္မတန္အဆင္ေျပလွပါတယ္။ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ ေနရာသိရင္ အင္တာနက္မွာရွာၿပီး အဲဒီစာရြက္ကိုင္သြားရင္ ရထားစီးရတာလည္း လြယ္ကူပါတယ္။ ဘူတာေတြမွာလည္း အားလံုးကို ညႊန္ျပထားပါတယ္။ စာတန္းကို ၾကည့္စီးရင္ မွားစရာမရွိပါဘူး။ ဘူတာစဥ္ အနီးအေ၀းကို လို္က္ၿပီး လက္မွတ္ခကြာပါတယ္။ လက္မွတ္ကို မဝင္ခင္မွာပဲ စက္ထဲမွာ ၀ယ္ရပါတယ္။ လက္မွတ္ေရာင္းတဲ့ စက္ေတြရဲ႕အေပၚမွာ ဘူတာနာမည္ေတြ၊ ေစ်းႏႈန္းေတြေရးျပထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ရွိပါတယ္။ ဘူတာအေသးေတြမွာေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ဂ်ပန္လို ေရးထားတယ္။ ဂ်ပန္စာ သိပ္အဆင္မေျပတဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြအတြက္ေတာ့ နည္းနည္း ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ဘူတာကို ဘယ္ေလာက္တန္လက္မွတ္ျဖတ္ရမလဲေပါ့။ အဲဒါက ခဏလာလည္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ၾကံဳေတြ႔ရတာပါ။ ကိုယ္က ယန္း၂၃၀ တန္ခရီးကို ၁၉၀ ျဖတ္မိရင္ ဟိုေရာက္တဲ့အခါ ထြက္လို႔မရပါဘူး။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က မသိလို႔အတင္းတိုးထြက္ခဲ့ရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ တကယ္ေတာ့ အတင္းတိုးထြက္လည္း ဘူတာရဲကေခၚမွာပါ။ ဒါကလဲ ေျဖရွင္းစရာနည္းလမ္းရွိပါတယ္။ ဘူတာတာ၀န္က်ရဲကို သြားေျပာရင္ သူတို႔ကို လိုတဲ့ပိုက္ဆံေပးလိုက္ရင္ ထြက္လို႔ရပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ Fair Adjustment Machine မွာသြားၿပီး ကိုယ္ဝယ္လာတဲ့လက္မွတ္ေလးထည့္လိုက္၊ လိုတဲ့ပိုက္ဆံကို စက္ကျပပါတယ္။
အဲဒီလိုတာထည့္လိုက္ရင္ လက္မွတ္အသစ္တစ္ေစာင္ထပ္ထြက္လာၿပီး အဆင္ေျပသြားပါၿပီ။ ဒါေတြမွမလုပ္ခ်င္ဘူးဆိုရင္ Suica၊ Pasmo၊ စတဲ့ ကဒ္ေတြ ၀ယ္ထားမယ္ဆိုရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ကဒ္စစ၀ယ္ရင္ ယန္း၅၀၀ ကဒ္ဖိုးေပးထားၿပီး ကိုယ္ၾကိဳက္သေလာက္ ပိုက္ဆံထည့္ထည့္သံုးရပါတယ္။ ယန္း ၂၀၀၀ ေလာက္ထည့္ထားရင္ ကုန္တဲ့အခါမွ ထပ္ျဖည့္သံုးေတာ့ ဘယ္ဘူတာဆို ဘယ္ေလာက္ပါလိမ့္ဆိုတာ ရွာစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ အခ်ိန္ကုန္လည္း သက္သာလွပါတယ္။ လက္မွတ္၀ယ္ဖို႔ လူေစာင့္စရာအခ်ိန္ေလ်ာ့သလို၊ အ၀င္အထြက္မွာလည္း ပိုက္ဆံအိတ္ထဲက ထုတ္စရာမလုိေတာ့ စက္မွာျပၿပီး ေျပးလို႔ရပါတယ္။ auto recharge machine ေတြမွာ ပိုက္ဆံထည့္ထည့္ထားလိုက္ရင္ အဆင္ေျပသြားပါၿပီ။ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ႔ဘူတာမွာ က်သင့္သေလာက္ သူ႔ဟာသူႏႈတ္သြားတာမလို႔ပါ။
ရထားမွာ လိုကယ္လား၊ အျမန္လား၊ ဘယ္ခ်ိန္လာမလဲဆိုတာေတြက အၿမဲစာတန္းထိုးေနတာဆိုေတာ့ စိတ္ပူစရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ လိုကယ္ကေတာ့ ဘူတာတိုင္းရပ္တယ္။ အျမန္ကေတာ့ ၃၊ ၄ ဘူတာေက်ာ္မွ တစ္ခါရပါတာမ်ိဳးပါ။ ၾကားဘူတာကို သြားခ်င္တဲ့သူကေတာ့ လိုကယ္ကို ေစာင့္စီးမွကိုရပါတယ္။ ၂ခုလံုးရပ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ဘူတာကို သြားခ်င္ရင္ေတာ့ ႀကိဳက္ရာစီးလို႔ရတာေပါ့ေနာ္။ အခ်ိန္ကို တြက္စရာမလိုဘူးဆိုရင္ေတာ့ လိုကယ္ေရာ အျမန္ေရာ ခြဲေနစရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ရထားခ်ိန္ေတြအတြက္ကလည္း LCD machine ေတြေရာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြပါရွိပါတယ္။ ရထားေစာင့္ရင္ေတာ့ အေတာ္စည္းကမ္းရွိတယ္။ ၂ ေယာက္ယွဥ္ရပ္ေစာင့္တယ္။ ရထားရပ္ၿပီဆိုရင္ တဖက္တေယာက္စီ ခြဲရပ္လိုက္တယ္။ ရထားေပၚက ဆင္းလာမည့္သူေတြက အလယ္ကေန အလြယ္တကူဆင္းႏိုင္ေအာင္လို႔ပါ။ ဆင္းတဲ့သူကုန္ေအာင္လည္း ေစာင့္ၿပီးမွ တက္ပါတယ္။
ဘူတာထဲမွာ ရထားေပၚမွာ အမႈိုက္မေတြ႕ရပါဘူး။ အမ်ားအားျဖင့္လည္း ရထားေပၚမွာ စားစရာစားတာ မေတြ႔ရတတ္ပါဘူး။ ပလက္ေဖာင္းေလွကားေတြကအစ အျမဲလိုလို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနတဲ့သူ ရွိတတ္ပါတယ္။ အမိႈက္ကိစၥကေတာ့ အေတာ္ေလးစည္းကမ္းရွိပါတယ္။ ေတြ႔ရာမွာခ်တယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အိမ္ေတြမွာလည္း အမႈိက္ကို အမ်ိဳးအစားခြဲထားၿပီး သူ႕သတ္မွတ္တဲ့ေန႔မွာမွ ပစ္ရပါတယ္။ ရထားေတြကလည္း အေတာ္က်ယ္၀န္းပါတယ္။ ေရာက္စက အံ့ၾသမိတာတစ္ခုက ရထားေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အိပ္ငိုက္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ကိုယ္လည္း အတူတူငိုက္မိေတာ့တယ္။ သူမ်ားကို စိတ္မ၀င္စား၊ မၾကည့္ခ်င္တဲ့စိတ္လည္းပါမယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ သူတို႕က အိပ္ရင္အိပ္၊ မအိပ္ရင္ ဖုန္း ကလိေနတယ္။ စာလည္းအေတာ္ဖတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မဘယ္လိုမွမမွတ္မိတဲ့ ခန္းဂ်ိေတြကို ဂ်ပန္ကေလး ၁၀ ႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္ေတြကလည္း ရထားေပၚမွာ စာအုပ္ကိုယ္စီနဲ႔ဖတ္ေနၾကပါတယ္။
လက္ကိုင္ဖုန္းေတြကေတာ့ ရထားေပၚဆို အသံပိတ္ထားရပါတယ္။ ဖုန္းမေျပာရပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံျခားသားက ဖုန္းခိုးေျပာရင္ အသက္ၾကီးတဲ႔သူေတြက စိတ္ဆိုးလို႔ေအာ္တတ္ပါတယ္။ ရထားေပၚမွာလည္း ဖုန္းပိတ္ထားဖို႔ အသံေရာစာတမ္းေတြပါ သတိေပးထားပါတယ္။ အဲခက္တာက တခါတေလ ဂ်ပန္မေလးေတြ အုပ္စုလိုက္တက္လာရင္ ကုလားသိုက္က်ား၀င္ကိုက္ရင္ေတာ့ ဘယ္လိုေနလဲမသိပါဘူး။ ဂ်ပန္သိုက္ဆူရင္ေတာ့ အေတာ္နားမခံသာေအာင္ ရယ္ၾကတယ္။ အံ့ၾသၾကတယ္။
ဒီလိုင္းကေတာ့ ဒီေန႔မွ စီးဖူးတာပါ။ ရထားေပၚက signal ျပတာေလးေတြက တျခားရထားနဲ႔မတူေတာ့ သေဘာက်လို႕ ဓါတ္ပံုရိုက္လာတယ္။ တခ်ိဳ႕ရထားေတြက signal မျပတဲ့အျပင္ ဂ်ပန္လိုပဲေအာ္ေနေတာ့ ဂ်ပန္စာနားမလည္တဲ႔ ႏို္င္ငံျခားသားဆို မလြယ္ဘူးေပါ့။ immigration office က ဘူတာကေန ၁၅၀ မီတာဆိုေတာ့ china town က ၂၅၀ မီတာဆို သိပ္မေ၀းဘူးဆိုၿပီး သြားခဲ့တာပါ။ အရင္က တျခား ေျမေအာက္ရထားလိုင္းနဲ႔ေရာက္ဖူးတာဆိုေတာ့ ဒီဘူတာနဲ႔ဆို နီးလား ေ၀းလား သိခ်င္တာေၾကာင့္ သြားလိုက္တယ္။ တိုက်ိဳဖက္က ျမန္မာက သူငယ္ခ်င္းေတြလာတာမ်ားေတာ့ လိုက္ပို႔ဖို႔တာ၀န္က်ရင္ ကိုယ္ကလဲသိပ္မသြားထားေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ သူမ်ားေတြနဲ႔လိုက္ရင္လည္း ေနရာမွတ္မထားေတာ့ ကိုယ့္တေယာက္ထဲဆို မပို႔တတ္ေတာ့ဘူး။ ခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေနရာေတြမွတ္ရတယ္။ သြားတတ္ေအာင္ အက်င့္လုပ္ေနရတယ္။ မလုပ္လို႔လည္း မရပါဘူး။ အားလံုးက ကိုယ့္အခ်ိန္သူမ်ားေပးဖို႔ အေတာ္ခက္ေနၾကတာဆိုေတာ့ သူမ်ားကိုအေဖာ္ေခၚဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
China town မွာေတာ့ တရုတ္အစားအစာေတြ ဝယ္လို႔ရပါတယ္။ ဆီတို႔ဟူး၊ ငံျပာရည္၊ ေပါက္စီ၊ ၀က္သား၊ ငရုတ္သီးေၾကာ္ဘူးစတာေတြက အဲဒီမွာမွ ဝယ္လို႔ရေတာ့ ေရာက္ရင္ မနည္းသယ္ရပါတယ္။ ဂ်ပန္ေတြကေတာ့ အၿမဲလိုလိုလာၿပီး တရုတ္စာ လွည့္လည္စားေသာက္ၾကပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ လာေရာက္လည္ပတ္တဲ့ေနရာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္လိုသူလို ေျမပံုေလးေတြ ကိုင္ၿပီးလာလည္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီက ဆက္ၿပီး လမ္းနည္းနည္းေလ်ွာက္ရင္ Yokohama port ကိုေရာက္တဲ့အတြက္လည္း လူပိုစည္ကားပါတယ္။ China town မွာေလ်ွာက္လည္၊ စားေသာက္၊ ေမာရင္ ကမ္းေျခမွာ အနားသြားယူနဲ႔ အေတာ္ဇိမ္က်ပါတယ္။ ဂ်ပန္ရုပ္ရွင္ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ယိုကိုဟားမားကမ္းေျခကို အသားေပးတတ္ပါတယ္။ ညေနခင္းဆို အေတာ္ သာယာလွပါတယ္။ ကေလးကစားကြင္းေတြ၊ Roller Coasterေတြအစံုနဲ႔ ကေလးေတြလည္း ေပ်ာ္ပါးႏိုင္ပါတယ္။ ျမက္ခင္းျပင္မွာ ေလေလးတဟူးဟူးနဲ႔ ပင္လယ္ၾကီးကို ၾကည့္ၿပီး အရသာရွိရွိလည္း အိမ္ကို လြမ္းႏိုင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့ အစ္မတစ္ေယာက္ကေတာ့ စာေတြစိတ္ညစ္လာရင္ အဲဒီမွာ သြားၿပီး စိတ္အပမ္းေျဖတယ္တဲ့။ ကၽြန္မကေတာ့ တကူးတက မသြားျဖစ္ပါဘူး။ မေရာက္ဖူးေသးတဲ့သူေတြ၊ လာလည္တဲ့သူဆိုရင္ေတာ့ အေတာ္လွပတဲ့ေနရာေလးပါ။
ၾသဂုတ္လ (၃၁) မေရာက္ခင္ အခိ်န္မွီေသးတယ္ဆိုေတာ့ အိုဆာကာဖက္က ယိုကိုဟားမား၊ တိုက်ိဳကို လာလည္ၾကမလား၊ တိုက်ိဳဖက္က အိုဆာကာကို သြားၾကမလား။ စိတ္ရွည္ရွည္ အပ်င္းေျပသြားမယ္ဆိုရင္ ဂ်ဴးဟခ်ခိပုနဲ႔ သြားလည္လို႔ ဒီအခ်ိန္က အခါေကာင္းဆိုတာ သတင္းေကာင္းပါး လက္တို႔လိုက္ပါတယ္။ ေႏြရာသီမွာ JR ရထားလိုင္းနဲ႔ ခရီးေတြသြားၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ။
ရထားခ်ိန္နဲ႔ ရထားလိုင္းမ်ားကို ဒီ linkမွာ အလြယ္တကူ check လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
မဇနိ
12 comments:
မဇနိေရ... တခါတည္း အမ်ားၾကီးရွင္းျပလိုက္တာ ဖတ္ရတာေတာ့ ေမာသြားတာပဲ.. ေရးတဲ့သူေတာ့ မသိဘူး။ ဟုတ္တယ္ ဂ်ပန္မွာ သြားလာေရးအေတာ္ေလး အဆင္ေျပပါတယ္။ အမ ရထားလက္မွတ္ကုိ အဲဒီေလာက္ အမ်ားၾကီးေတာ့ မ၀ယ္သုံးဖူးဘူး။ မွတ္ထားရမယ္။ :)
အရင္တုန္းကဆုိ နည္းနည္းေ၀းေ၀းသြားမွသာ subway ရယ္ JR ရယ္သုံးရတာ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရုံးနဲ႔ အိမ္က စက္ဘီးပဲ။ အခုမွ ယန္း ၂၀၀၀ ထည့္ထားရင္ ၁၂ ခါစီးလုိ႔ရတဲ့ လက္မွတ္ ၀ယ္ထားတယ္။ တခါစီးရင္ ၂၀၀ ျဖတ္တယ္။ ၂ ခါက အပုိေပးတာ။ အမတုိ႔ဆီမွာက အနည္းဆုံး ယန္း ၂၀၀ ကစတယ္။ ၄ ဘူတာေလာက္အထိက ၂၀၀ ေပါ့။ အဲဒါဆုိေတာ့ ရုံးနဲ႔ အိမ္ဆုိရင္ ၃ ဘူတာပဲမုိ႔ ၁၂ ခါ စီးရတယ္.. တျခားဟာေတြေတာ့ ရွိတယ္ Pitapa ကေတာ့ ၾကိဳက္သေလာက္ စီးျပီး လကုန္မွ ပုိက္ဆံရွင္းရတာမ်ိဳးလည္းရွိတယ္။ တခါမွ ၀ယ္မစီးဖူးဘူးေတာ့ သိပ္နားမလည္ဖူးရယ္။ အမက monorail ရထားစီးရင္ အသည္းယားတယ္။ ေမာင္းတဲ့သူမရွိဘဲ ကြန္ပ်ဴတာက အလုပ္လုပ္ေနတာ။ ယုိကုိဟားမား sea paradise ကုိသြားတုန္းက စီးရတာ မွတ္မိေနေသးတယ္။ :)
မမနိ ပို႕စ္ေလးဖတ္ေတာ့ မွ ဂ်ပန္ railway ေတြအေၾကာင္းေတာ္ ေတာ္သိလိုက္ရတယ္ ၊၊ ခုလိုျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျပာျပေပးတာေက်းဇူးပါ မနိ၊၊
အသက္ၾကီး သူေတြဆို မလြယ္ဘူးေပါ့ေနာ္ ၊၊
အမဇနိေရ
ဂ်ပန္မသြားခင္ ဒါကိုဖတ္ပါ လို႔ပဲ ညႊန္းလိုက္ခ်င္ေတာ့တယ္
ဘေလာ့ေတြရဲ႔ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ႏိုင္ငံအသီးသီးကရတဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳေတြ ဖလွယ္ခြင့္ရတာ တန္ဖိုးရွိလွပါတယ္
ဆက္လက္မွ်ေဝပါဗ်ာ
ေမတၱာျဖင့္
(စကားမစပ္ဗ်ာ ကိုဇနိေရးတဲ့ ကြန္မန္႔တစ္ခုမွာ စာသားေလးကို ကလစ္ေထာက္ညႊန္းထားတာေလး ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ရလဲေမးေပးပါဦး အမေရ)
ကိုေတာင္ငူအတြက္ Link ထည့္နည္း
**************************
(a href="http://o-way.blogspot.com/")အိုးေဝသို႔(/a)
**************************
အေပၚကျပထားတဲ့ နမူနာမွာ
( ) (လက္သည္းဂြင္း အဖြင့္ အပိတ္ေတြ) ကို (greater than ႏွင့္ less than sign ) < > ေတြနဲ႔ အစားထိုးလိုက္ပါ ။ ေအာက္ကလို ျဖစ္သြားပါမယ္။
**************************
အိုးေဝသို႔
ရထားစီးခ အေတာ္မ်ားမ်ားက တိုက်ိဳမွာ အတန္ဆံုး
အစဥ္သျဖင့္ခရီးသြားေနသူ..
အခုေတာ့ လည္စရာကုန္လို႔ ဘယ္မွမသြားခ်င္ေပမဲ့
တာဝန္အရ သြားေနရသူ
ဟီးဟီး
စုံေနတာဘဲ မဇနိေရ။ ညီမကို ဒီမလာခင္ကတည္းက pasmo ကဒ္ ၾကိဳလုပ္ေပးထားလို႕ ေလယာဥ္ကြင္းကေန အိမ္ကိုအလာကတည္းက pasmo ေလးနဲ႕ေလ။ ညီမက အဲဒီတုန္းက ေတာသူျမိဳ႕တက္ အူေၾကာင္ၾကားေပါ့။ ဘာၾကီးလဲမသိ နာမည္လဲ ႐ိုက္ထားတဲ့ ကဒ္ၾကီးလို႕။ ခုေတာ့ ဘယ္သြားသြား အေတာ္ အဆင္ေျပပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ taxi ေတြမွာ pasmo သုံးလို႕ ရတယ္ေနာ္။ ဟိုတရက္ အျပင္သြားမွ သိတာ။ ၾကဳံလို႕ ေျပာရဦးမယ္။ pasmo မွာ နာမည္႐ိုက္ထားေတာ့ ဟိုရက္က ပိုက္ပိုက္အိပ္ေပ်ာက္သြားလို႕ pasmo ကဒ္ကို သြားပိတ္တာ အဆင္ေျပသြားတယ္။ မီတာျဖစ္ျဖစ္ အခြန္ေဆာင္ထားတဲ့ စာရြက္ျပျပီး ယန္း ၁၀၀၀ေတာ့ ထပ္ေပးျပီး ပိတ္၊ ျပီးေတာ့ အသစ္လုပ္ရတယ္။ နာမည္မ႐ိုက္ထားရင္ေတာ့ စာရင္းရွာလို႕မရမို႕ ပိတ္လို႕လဲမရနဲ႕ အားလုံး႐ႈံးျပီ။ ခု ၁၀၀၀ထပ္ေပးျပီး အရင္ကဒ္ထဲက အတိုင္း ကဒ္အသစ္ထဲ ေျပာင္းထည့္လို႕ရသြားတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ အဲဒီထဲက ယန္း ငါးေထာင္ဖိုးပါ ပလုံ... စြပ္! ျဖစ္ျပီ။ အမ်ိဳးသားရဲ့ pasmo ကဒ္ထဲမွာ မနိလိုဘဲ teikiken ေပါင္းထည့္ထားတယ္။ အလုပ္သြားရတဲ့ ဘူတာအထိေပါ့။ ရက္ ၂၀စာဖိုးေလာက္ က်တယ္ေျပာတယ္။ တစ္လအတြင္း အေခါက္ေခါက္စီးေပါ့။
ကိုယ္တိုင္မသြားႏိုင္ေသာ္လည္း ရထားတစ္ကယ္စီးလိုက္ရသလိုပါပဲ။
ဗဟုသုတအတြက္ ေက်းဇူးဗ်။
မဇနိေရ ဒီပို႔စ္ဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ နီပြန္ကိုလာလည္ဖို႔မေၾကာက္ေတာ့ဘူး။ ကိုဇနိလာရင္ေတာ့ လိုက္လာဦးမွ။
Teikiken (လေပးကဒ္) ကုိ ၆လစာ၀ယ္ရင္ ၁လခ်င္းစီ ၆ၾကိမ္၀ယ္္တာထက္တစ္လစာနီးပါးပုိက္ဆံပုိသက္သာပါ
တယ္။ Suica/Pasmo ကုိ ျမန္မာျပည္အျပီးျပန္္တဲ့အခါ လက္မွတ္ေကာင္တာမွာျပန္အပ္ျပီး ကုိယ္ပုိင္ျဖစ္ေၾကာင္းအေထာက္အထားျပႏုိင္ရင္ ၅၀၀ယန္းျပန္အမ္းပါတယ္ခင္ဗ်ား။ Seishun 18 Kippu
နဲ႔မႏွစ္ကေႏြခရီးသြားလုိက္တာ၊ က်ဳိတုိ၊အုိဆာကာ၊ဂိဖု၊ ကုိေဘး၊နရ၊ဟာမာမတဆု၊ နဂုိယာ အထိသြားျပီးအျပန္ေစာေနေသးလုိ႔ ကမာကူရ၊အဲႏုိရွီမားအထိဒုိးခဲ့ၾကပါတယ္။ အလြန္တန္တဲ့လက္မွတ္ပါ။
အစ္မႏုစံ ေမာသြားလားဗ်။ Monorail စီးရတာ အသည္းယားေပမယ့္ အိမ္ကလူႀကီးနဲ႔ မဟုတ္လား :P
ကိုႀကီး ၀ီ ေရ အသက္ႀကီးတဲ့သူေတြက် အဆင္ေျပေအာင္လုပ္ေပးတယ္ လူငယ္ေတြက ေနရာေပးတယ္ဗ်။ သူတို႔ဆင္းၿပီးေအာင္ ေသခ်ာေစာင့္ေပးတယ္။
ကြန္းမန္႔အတြက္ ေတာင္ငူသားေလးကို ေက်းဇူးေနာ္
ျမတ္ႏိုးက လည္စရာေတြ ကုန္ေနၿပီေပါ့ :P
ညီမျမရြက္ေ၀ pasmo ေလးနဲ႔ လာသေပါ့။ ခ်စ္လိုက္တာေနာ္။ အားက်ပါ့။
ဂ်ပန္လာမည့္ ကိုတားျမစ္ထားေသာ အတြက္ေရးထားတာေနာ္ ဘယ္ေတာ့လာမွာလဲ
ကိုဇနိနဲ႔သာ လိုက္ခဲ့ေတာ့ ကိုေမာင္ျဖဴ
ျမန္မာကိုျပန္ရင္ အဲလိုလက္မွတ္ျပန္အပ္လို႔ရတာ ခုမွသိတယ္ ေဒါက္တာ။ ေက်းဇူးပါ။ သမီးေလးနဲ႔တူတူလည္တာဆိုေတာ့ ပိုေပ်ာ္စရာေကာင္းမယ္ေနာ္။
လည္နိုင္သေလာက္လည္ပါ ညီမေရ. အခြင္.ရွိတံုး။
ဟုတ္ကဲ့ မမခင္ဦးေမ ။ မမတို႔ဆီလည္း လာလည္မယ္ ကြယ္ ကြယ္ ကြယ္
Post a Comment